FRI FRAKT OVER 599 KR*

500 BONUSPOENG - BLI MED I KUNDEKLUBBEN

60 DAGER ANGRERETT

Produkter
Annet
Logg inn

ALT TIL PÅSKE - borddekking, dekorasjoner og tips

/Retur & reklamasjon

Retur & Reklamasjon

RETUR

Som Kunde har du angrerett i 60 dager. Dette innebærer at du har rett til å angre ditt kjøp ved å informere dette til Nordic Nest innen 60 dager fra at du eller en annen part har tatt imot den bestilte varen. 

Hvis du ønsker å bruke angreretten, må du, før utløpet av angrefristen, sende en tydelig beskjed til Nordic Nest, gjennom å registrere din retur her. Du må i beskjeden oppgi sitt navn og sin adresse og annen relevant informasjon, for eksempel bestillingsreferanse, fakturanummer og navnet på produktet.

Hvis du bruker angreretten, skal du betale for returforsendelseskostnadene og er ansvarlig for produktets tilstand etter at du har mottatt produktet og under returforsendelsen. Produktet skal returneres innen 14 dager fra den datoen Nordic Nest fikk melding om at du gjør angreretten gjeldende. Produktet skal sendes godt emballert, i god tilstand og i originalesken og/eller -emballasjen.

Kontakt oss alltid før du returnerer en vare. Vi sender en returadresselapp som skal brukes når du sender varene tilbake. Returadresselappen koster kr 99. (*Vær oppmerksom på at prisen kun gjeder standardleveringer, som håndteres av postombud, ikke større produkter som for eksempel møbler.) Ved retur av møbler eller andre større produkter, vennligst kontakt kundeservice for mer informasjon.

Hvis du bruker angreretten, skal Nordic Nest refundere beløpet du har betalt for produktet inklusive forsendelseskostnader. Eventuelle ekstra forsendelseskostnader som beror på at du velger en annen levering enn standardleveringen Nordic Nest tilbyr, er unntatt refusjonen. Det er altså viktig at du som kunde gir oss beskjed før du returnerer varer tilbake til oss. Med dette unnviker vi ekstra fraktkostnader, og vi kan med returadresselappen du får av oss garantere deg at returen aldri overskrider 99 kr. 

Nordic Nest har rett til å trekke fra et beløp fra det beløpet som skal refunderes tilsvarende verdiforringelsen for produktet sammenlignet med produktets originalverdi, hvis og i den grad slik verdiforringelse skyldes at kunden har håndtert produktet utover det som trengs for å fastslå dets funksjon eller karakteristikker.

Nordic Nest skal tilbakebetale beløpet uten unødvendig forsinkelse, men ikke senere enn innen 14 dager fra datoen Nordic Nest mottok kundens tilbakekallingsmelding. Men Nordic Nest skal kunne utsette tilbakebetalingen inntil Nordic Nest har mottatt produktet, eller kunden har levert bevis for at produktet er blitt returnert, for eksempel ved en leveringsbekreftelse. Tilbakebetaling skal skje til kunden med den betalingsmetoden som kunden har valgt med mindre noe annet er avtalt, eller hvis det er noen innsigelse mot slik tilbakebetaling.

Legg merke til at ved retur av møbler, kan kostnaden bli høyere enn den vanlige returkostnaden. Dette henholdsvis til volumet av produktet. 

Du kan også selv velge å returnere pakken din. Vi gjør deg oppmerksom på at om du velger en annen returnering enn den vi tilbyr deg, står du selv for returkostnadene. I dette tilfellet ber vi deg returnere varene til:

Nordic Nest

c/o Postens Godssenter 

NO-0060 Oslo

Om du fortoller kjøpet ditt og vil returnere produktene, står du som kunde for transporten/frakten til oss. Tenk på at brev ikke får et sendingsnummer. Returer bør derfor sendes som sporbar post, for.eks som pakke eller anbefalt brev. Det er viktig å merke pakken med RETUR. 

 

RETUR - STEG FOR STEG

  1. Registrer din retur her.
  2. Pakk produktene du skal returnere i orginalemballasjen og pass på at embalasjen er stengt skikkelig.

    Om du har valgt faktura, kontakt Klarna for å sette fakturaen din på pause, slik at forfallsdatoen ikke løper ut. Dette kan du gjøre i Klarnas app, eller ved å ringe Klarna på: 21 01 89 91.

  3. Fest fraktseddelen synlig på pakken og følg de instruksjonene som du har fått via returportalen.
  4. Når returen har kommer frem til oss, tilbakebetaler vi deg tilsvarende beløp/justerer fakturaen din. Fraktkostnaden som er 99 kr, justeres ved samme tidspunkt som tilbakebetalingen skjer. Tilbakebetalingen skjer senest 14 dager etter at vi har mottatt returen din. 
  5. Når returen din er behandlet, informerer vi deg med en epost. 

    Du kan også velge å returnere pakken selv. I så fall ber vi deg sende returen til:

Returadresse: 

Nordic Nest

c/o Postens Godssenter 

NO-0060 Oslo

 

Viktig når du returnerer

Varene bør pakkes uskadd inn i orginalembalasjen. Produktenes orginalembalasje skal ikke brukes som ytterembalasje ved sending. Ved retur av tapetruller, skal forseglingen være uåpnet.

Returforsendelser sendes til returadressen vår. Når du returnerer på grunn av angret kjøp, står du som kunde for fraktkostnaden selv. 

 

Feillevert eller manglende vare

Om du mangler en vare eller har fått feil vare levert så gi beskjed om dette innen 5 dager fra den dagen du mottok pakken. Oppgi hvilken vare som mangler eller hva som har blitt feillevert så hjelper vi deg.

 

Ikke-utløse pakker

Om du ikke henter ut pakken din i den angitte automat/ombud, har vi rett til å kreve en avgift på 200 kr. Pakken ligger på angitt hentested i 7 dager, innen den returneres tilbake til oss. 

 

Transportskade

Skulle du få en skadet vare, vennligst kontakt oss her og beskriv skaden. Du som kunde har ansvar for å pakke opp og kontrollere at produktene i din pakke er feilfrie innen 3 dager etter at du har mottatt dem. Om pakken er skadet ved levering skal du melde fra om skaden direkte til ditt Postombud når du henter ut pakken, eller til transportfirmaet som levererte pakken. Send inn din feilmelding innen 3 dager via vår returportal, så hjelper vi deg. Vi betaler returfrakten ved en ev. retur av vare pga. reklamasjon. Ved en eventuell tvist har vi som policy å følge beslutningene til Forbrukerrådet.

  • Ta bilde av pakken
  • Åpne pakken, ta bilde av produktet.
  • Legg inn bildene i returportalen, som du finner
  • Vennligst vent på svar.

     

Reklamasjon

Du har alltid rett til å pakke opp varene og kontrollere funksjon og finish. Om en vare er feil, ødelagt eller sendt feil, ber vi deg om å opprette en reklamasjonssak her. Når din reklamasjon er registrert, vil vi kontakte deg via e-post for å hjelpe deg videre med saken. Vi ber deg rapportere reklamasjonen og vente på vårt svar før du returnerer produktet.  

Ved retur av en defekt vare betaler Nordic Nest AB for frakten. Hvis du velger å returnere produktet selv, ber vi deg om å gjøre det via vår returportal her for å motta en gratis returfraktseddel. Husk at du alltid er ansvarlig for at forsendelsen kommer intakt til oss.     

Hvis du har valgt faktura som betalingsmåte, ber vi deg om å være oppmerksom på at den må betales selv om produktet reklameres. Eventuell avregning av fakturaen skjer når saken er behandlet. Du kan kontakte Klarna for å pause fakturaen din, du kan gjøre dette enten ved å ringe dem på telefonnummer 21 01 89 91 eller direkte i appen.

 

Bytte av varer

Om du vil bytte en vare, må du legge en ny bestilling av den ønskede varen på nettsiden vår. Videre kan du returnere varen du vil bytte tilbake til oss. Vi sender deg den nye varen omgående. Så snart vi mottar returen fra deg, tilbakebetaler vi deg pengene henholdsvis til informjonen nedenunder. 

Dersom du valgte å betale med faktura ber vi deg vennligst kontakte Klarna for å forlenge forfallsdatoen på fakturaen. Dette for å unngå purringsgebyr. Klarna kontakter du på telefon 21 01 89 91 eller via mail til info@klarna.com. Oppgi ordernummer og fortell at ærendet handler om retur.

 

Tilbakebetalinger

Vi tilbakebetaler deg pengene innen 14 dager etter at vi har mottatt returen fra deg. Om du har valgt å betale med kreditt- eller visakort skjer tilbakebetalingen til samme konto som du har brukt tidligere. 

Vi sender deg en bekreftelse på mail så snart vi har behandlet returen fra deg. I eposten vil det stå at returen er behandlet, alternativt avsluttet hos Klarna. Videre vil du få en ny faktura med eventuelt gjenstående beløp som skal betalas.

Kansellere ordre

Hvis noe har gått galt, kan du enkelt kansellere din ordre på mine sider. Du kan kansellere din ordre inntil den er plukket på vårt lager, etter dette kommer din ordre til å bli levert, og du kan returnere den i stedet. Du kan selvfølgelig også kontakte oss, så hjelper vi deg med avbestillingen.

Kontaktinformasjon

info@nordicnest.no Telefon: 210 81 665 Åpningstider: mandag t.o.m fredag, kl 8:00-20:00.

Bli medlem i vår kundeklubb & få 500 bonuspoeng

Nordic Nest (Bedriftens org.nr.: 997 671 538) E-post: info@nordicnest.no Tel: 210 81 665
© 2003 - 2024 Copyright Nordic Nest AB