FAQ – Vanlige spørsmål

Vanlige spørsmål og svar

På denne siden gis det svar på de vanligste spørsmålene som kundene våre stiller. Finner du ikke svar på spørsmålet ditt her, må du gjerne kontakte oss på info@nordicnest.no

Nordicnest tilbyr et unikt produktutvalg med det beste innen skandinavisk design. Alle produkter er utvalgt basert på sitt skandinaviske opphav og er designet av skandinaviske designere og /eller fra skandinaviske varemerker.

  1. Begynn med å velge kategori og de produktene du er interessert i, oppgi antall og eventuell variant. Varene dine legges automatisk i handlekurven når du trykker på knappen Legg i handlekurv.
  2. Øverst til høyre på siden kan du se antallet varer og totalsummen for de varene som ligger i handlekurven. Vil du se handlekurven din, trykker du på Til kassen/vis handlekurv.
  3. Når du vil betale, trykker du på Til kassen/vis handlekurv øverst til høyre på siden. Kontroller at de varene du vil bestille er på listen. Vil du fjerne eller endre antall varer i handlekurven, kan du gjøre det ved å trykke på Fjern eller Antall og deretter Oppdater. Når du har kontrollert dette, trykker du på Til kassen.
  4. I første trinn i kassen skriver du inn navnet ditt og adressen din. Her er det også mulig å oppgi en annen leveringsadresse enn din egen til ordren din. Deretter velger du den leverings- og betalingsmåten du ønsker. Vennligst kontroller at personopplysningene dine stemmer. Deretter trykker du på knappen Bestill for å bekrefte ordren din.
  5. I siste trinn i kassen får du ordrebekreftelsen din og ordrenummeret ditt. Disse opplysningene sendes også til den e-postadressen du har oppgitt.

Nordic Nest tilbyr flere forskjellige betalingsmetoder:

  • De vanligste betalings- og kredittkortene VISA, MasterCard, AMEX, Maestro og EuroCard.
  • Faktura for privatperson
  • Faktura for firma

 

Ja, vi bruker Symantec/VeriSign unike krypteringsteknologi og autentiseringsprosesser, som garanterer sikre transaksjoner ved kortbetaling. Du kan se at informasjonen som sendes via siden er kryptert ved at URL-en endres til https:// og at det vises en gul hengelås i høyre nederkant av siden.

All kontoinformasjon som du oppgir ved bestilling hos oss håndteres kun av vår betalingssentral, som oppfyller de strenge PCI-DSS-kravene. Vi ber deg om at du ikke under noen omstendighet gir oss disse opplysningene via e-post.

Til levering av varer innen Norge benytter vi oss av Brings tjeneste. Varene dine blir levert til nærmeste postkontor eller postutleveringssted.

Ved større forsendelser sendes varene med annen fraktleverandør. Kolliet leveres hjem til tomtegrense eller portoppgang.

Vi leverer dessverre ikke til Jan Mayen (NO 8099) eller Svalbard (NO 9170-9179).

De opplysningene som du oppgir på www.nordicnest.no vil bli behandlet med den største respekt. Nordic Nest vil kun bruke persondataene dine til å fullføre ordren din, frakt, sikker betaling og i de tilfeller der det er nødvendig, tolldeklarasjoner. Nordic Nest arbeider etter en intern sikkerhetspolicy som er spesielt utviklet for foretaket og tar for seg alle deler av det.

En kryptert internettrafikk samt Secure Socket Layer (SSL) teknikk brukes og følges for å sikre at personopplysningene dine beskyttes effektivt i forbindelse med kjøp. Kredittkortinformasjon håndteres kun av finansiell institusjon i en sikker kryptert forbindelse.

Nordic Nest innehar et digitalt sikkerhetssertifikat som viser at foretaket er det foretaket det utgir seg for å være. Sertifikatet utstedes av SymantecVeriSign Inc. Sikkerhetsspørsmålene vurderes fortløpende sammen med eksperter på området.

Hvis du ved mottakelse oppdager at forsendelsen er synlig transportskadet, melder du straks fra om dette til fraktselskapet som leverte forsendelsen eller til postutleveringsstedet. Hvis disse ikke påtar seg skadeansvaret, kontakter du vår kundeservice.

Som Kunde har du angrerett i 365 dager. Dette innebærer at du som Kunde har rett til å angre ditt kjøp ved å informere dette til nordicnest.no innen 365 dager fra at du eller en annen part har tatt imot den bestilte varen (angrefristen). 

Leverandørene våre tilbyr i visse tilfeller garantier på produktene sine. Kontakt kundeservice for mer informasjon om garanti på en spesifikk vare.

Leveringstiden for varer som lagerføres er 2-5 arbeidsdager. I ferieperioder hos leverandørene våre og i helger, kan leveringstiden i noen tilfeller bli lengre. For de varene som vanligvis ikke fins på lager, står den aktuelle leveringstiden i produktinformasjonen